söndag 9 april 2017

Kaninen som gärna ville somna: en annorlunda godnattsaga - Carl-Johan Forssén Ehrlin

ISBN: 9789186749002
TITEL: Kaninen som gärna ville somna: en annorlunda godnattsaga
FÖRFATTARE: Carl-Johan Forssén Ehrlin
ILLUSTRATÖR: Irina Maununen

Den här boken är ju en stor hit i många familjer. När jag hörde om den blev jag först glad. Äntligen fanns det kanske ett knep att få vår pojke att somna lite snabbare på kvällen. Gick och lånade den på biblioteket, för att se om den funkade.


Elliott har nog aldrig varit piggare. Han tittade på mig som "Hmmm vad är det här?", "mig lurar de inte". Han var klarvaken till sista sidan, den enda som slumrade till var Andreas. I mitt tyckte var boken så tråkig och jag vill inte läsa böcker som ska ge en tråkig känsla när man ska somna. Att läsa ska vara mysigt och härligt. Inte ett knep att få ett barn att somna snabbare. Så nej, den här boken är verkligen inget för oss.

Illustrationerna var som resten av boken, beiga och tråkiga.
För er som vill inhandla den så finns det här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar