söndag 10 december 2017

Ella Fitzgerald, Små människor, Stora drömmar - Isabel Sánchez Vegara



ISBN:   9789163614866
TITEL: Ella Fitzgerald, Små människor, STORA DRÖMMAR
FÖRFATTARE: Isabel Sánchez Vegara
ILLUSTRATÖR: Bàrbara Alca

Den här boken är en del av en serie böcker som heter "Små människor, STORA DRÖMMAR".

Den här boken är vi som föräldrar lite kluvna till. Det är en fin skildring av Ella Fitzgeralds tuffa barndom. Boken beskriver hur Ellas mamma gick bort och att Ella hamnade hos släktingar i New York. Men efter ett tag hamnade hon i ett barnhem för att hon skolkade så mycket.

När jag fann denna bokserie och denna bok så kände jag en enorm glädje. Så roligt att skriva böcker om kända personer. Jag (Jessica) som älskar jazz blev extra glad att få läsa den här boken till Elliott. Kanske hade jag för höga förväntningar, för det blev inte så bra som jag önskat. Det känns tyvärr som det är något som saknas i boken. Jag får ingen magisk känsla för varken Ella eller boken. Jag tror det som saknar är närhet. Det känns som om Ella är distanserad på något sätt.  Illustrationerna är mycket vackra och jag längtar att läsa de böckerna som Elliott ska få i julklapp.

Denna bok kan du hitta på Adlibris här. 

Boken får:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar