söndag 18 mars 2018

Inget knussel sa Emil i Lönneberga - Astrid Lindgren




ISBN: 9789129687231
TITEL: Inget knussel sa Emil i Lönneberga
FÖRFATTARE:  Astrid Lindgren
ILLUSTRATÖR: Björn Berg

Jag har sedan jag var liten tyckt mycket om Emil och lyssnade gärna på mina LP-skivor med Emil i Lönneberga. Jag var livrädd för pappan och drog alltid ned ljudet när han skrek.

Elliott har fått med sig Emil, Madicken och Pippi i modersmjölken kan man säga. Han tycker också mycket om dessa karaktärer. Jag och min mormor var sakletare och när jag var sjuk så älskade jag att ligga i sängen och äta glass och lyssna på mina LP-skivor.

Tyvärr är den här boken inte något vidare bra. Nu kanske det är jag som är gnällig, men jag gillar inte snöbollskrig och att en snöboll far in i Emils pappas mun så hårt att den sitter fast, känns inte som något jag vill att Elliott ska se.

Boken får:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar